min nya bok!

Det känns väldigt härligt att boken som jag jobbat på i tio år, parallellt med andra projekt, äntligen är färdig! Priset ligger på 140kr (med 20 kr rabatt om du är studerande, arbetslös el dyl.)). Du kan beställa den via mig så skickar jag den hem till dig, med ett portotillägg förstås. Den finns även att beställa som ebok via nätbokhandlar, som Adlibris.

 

Den 11 mars var jag med i tidningen Landets Fria!  Jag finns med på omslaget o på mittenuppslaget. Det är en intervju om min nya bok och om ceremonier & inre omställning. Go känsla!

Här är länk till hemsidan;http://www.landetsfria.se/artikel/116965

​​​Så här står det på bokens baksida:

  

"Med årets skiftningar som ram följs en person i sökandet efter sin plats i världen. Tankar och känslor vävs ihop med poesi och meditationer i en självhjälpsbiografi. Genom att återanvända urgamla ceremonier och riter finner han en väg.

 ”2003 gick jag en universitetskurs i Ekosofi i Karlstad. Den kursen och speciellt en bok vi läste då, ”Vägledning för vilseförda” av E. F. Schumacher, blev till stor inspiration. Han menar att miljö- och samhällsproblemen, och människans inre kaos inte går att reda ut med yttre lösningar. Snarare krävs det en inre förvandling, med hjälp av fantasi, mod och andliga övningar. Vi måste ifrågasätta hela vårt synsätt, hitta nya språk och försöka integrera hela verkligheten i samhället, detta med hjälp av myter, poesi och riter. Med andra ord göra allt vi kan för att väcka en helhetssyn på verkligheten.

 

Den här boken är mitt bidrag.”

 Johan Granbom är född 1974, utbildad religionsvetare och skådespelare. Han leder kurser i självkännedom, naturkontakt och kreativitet. Tidigare har han publicerat en roman, en diktsamling och en skiva i egen regi."